Van Charleston naar Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu Van Charleston naar Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Van Charleston naar Savannah

Blijf op de hoogte en volg familie

17 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Savannah

(writer Henry)
Vandaag in de hitte een kleine wandeling gemaakt en de overige bezienswaardigheden (als bijna echte Yanks) met de (koele) auto bekeken. Overigens zou ik het woord Yank hier in het zuiden zo niet snel bezigen; als je tenminste niet wilt dat ze dan zeggen.. “Hang him High”.
We zijn daarna gekoerst naar Savannah, ben weer benieuwd, helaas weer tanken met de Armada, ik kan onderhand wel een zwembad vullen, 100 ltr. gaat er so in jonge..! (mag ik niet meer zeggen van de meiden :-( (jonge…..) kweet ook nie. Vinden ze stom (jonge  ).
Deze reisdag gaat ook circa 3 uur duren( /- 90 mijl) zonder stops meegerekend. Veel lagere snelheden toegestaan. Tussen 70 en de 90 kmpu. Schiet niet op en je rijdt minimaal op zesbaanswegen. Zitten we in NL te zeuren over het stukkie traject A2 tussen Utrecht en Amsterdam waar je maar 100km mag. Ach, je went eraan, Cruise Control aan en je zingt gewoon uit volle borst “met de vlam in de pijp”.
Vandaag grote tegenstellingen tot gisteren. Achenebbisj hotel, maar Savannah is een veel mooiere stad dan Charleston. Je kan niet alles van te voren weten, maar we slapen er gelukkig alleen maar, het personeel was echt aardig en behulpzaam, maar kon de rest niet verhullen.
DMM was zeer duidelijk wat we vandaag gingen doen en we hadden niet de moed om hier tegen in te gaan, you know. We moesten een rondrit maken met een bussie, OK dan.
Na een aantal oh’s en ah’s , aangekomen bij het visitorscentrum. Het was de beste keuze ooit, we hadden een open bus (wel met dakkie) alles in hout uitgevoerd. Bij het instappen stelde de tourleider/chauffeur zich voor als “General Jersey and I’m your Tourguide”, dit hebben we bij elke stop gehoord bij het uit- en instappen van de toeristdummies. Hij had ook een erg leuk zuidelijk accent en elke zin die hij uitsprak ging aan het einde ervan in toonhoogte omhoog. Isabel heeft een recording ervan gemaakt. We hebben echt nog gelachen in de auto en de meeste accenten van de Staten nagedaan, DMM is met slag en wimpel hiervoor geslaagd. We zullen bij terugkomst nog wel e.e.a. ter gehore brengen.
Voor in- en uitstappunt nummertje 15, zijn we te voet naar wat lekkers gaan zoeken, weldra aangekomen bij een Cupcakewinkeltje was de keuze snel gemaakt met koffie en thee erbij.
Daarna nog wat leuke spots bezocht en daarna koers gezet naar onze nieuwe bestemming Jekyll Island Club Hotel met hier en daar een stop om de inwendige mens te verwennen.