Kennedy Space Center - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu Kennedy Space Center - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Kennedy Space Center

Blijf op de hoogte en volg familie

22 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Cape Canaveral

(writer Henry)
Margriet is als eerste op, maar ik heb als eerste koffie gezet. We zijn samen voor het ontbijt nog het strand gaan checken en deze kreeg een 8 omdat er geen douches waren. We konden vanaf het strand al de lanceerinstallatie zien van de Space Shuttle, dit is de grootste van een aantal. Bij terugkomst waren de meiden al op en zijn we gaan ontbijten. Volgens Amerikaanse begrippen is het Kennedy Space Center dichtbij, maar voor mijn gevoel is het bijna afstand Monnickendam Heemskerk.
Na de Armada afgemeerd te hebben, zijn we naar binnen gegaan en direct een 3D film gaan bekijken van de ruimtevaarthistorie van Rusland en de USA.
Prachtige beelden die niet op TV zijn getoond. Daarna een rondrit met op- en afstapplaatsen, je kunt zelf bepalen hoe lang je welke attracties wilt bezoeken. Een model op ware grootte van een Apollo was geweldig. Het heeft op de meiden best wel indruk gemaakt om van zo dichtbij de werkelijkheid te ervaren. Amerika heeft wel het ruimteprogramma gestopt, maar er zijn nu nog commerciële vluchten. Toch ging er de volgende dag nog een raket van de Amerikaanse regering de lucht in, dus het staat niet helemaal stil. Maar zo als in de jaren 60, 70 en 80 zal het voorlopig niet meer worden. Margriet en Sabine hebben nog een launching experience doen. Dan zit je met ze allen in een nepshuttle en wordt je afgeschoten naar de ruimte. Je wordt achterovergekanteld en schudt dan helemaal door elkaar. Op beelden kun je de ruimte zien en als je voelt het afstoten van de raketten. Op het einde gaat het dak van de space shuttle open en je kijkt dan op de kop naar de aarde. Net als André Kuipers. Na vol te zijn van alle info en opnames zijn we teruggereden naar ons hotel. Eerst nog onderweg een Chineesje gepakt en nog een filmpje gehuurd op onze kamer. Na wat gepolderd te hebben was de keuze unaniem voor MIB3, de kenners weten dat het Men In Black nr.3 is. Stomtoevallig speelt deze film grotendeels af op het….? Juist, Kennedy Space Center. Best wel Scary…dat het zo toevallig is.