naar Charleston en het bezoek aan Mont Royal - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu naar Charleston en het bezoek aan Mont Royal - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu

naar Charleston en het bezoek aan Mont Royal

Blijf op de hoogte en volg familie

16 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Charleston

(writer Henry)
Vandaag gaat de reis circa 3 uur duren(+/- 110 mijl) zonder stops meegerekend. Opnieuw prachtige wegen en omgeving met weinig verkeer en urbanisatie.
Vlak voor Charleston stond een bezoek aan de Boone Hall Plantation gepland. Deze plantage is onder de naam Mont Royal bekend door de serie North South. We hebben in de twee weken voorafgaand aan onze vakantie ieder avond een aflevering van deze serie gezien op DVD. Het gaat over de Civil War van de US, vlak voor 1900. Patrick Swayze speelde een hoofdrol, evenals Leslie Ann Down, Linda Evans, Forest Whittaker e.a. Prachtige en romantische serie, zich hoofdzakelijk afspelend op de genoemde plantage. Even zwijmelen voor ons dus. Mooie foto's gemaakt en wat scènes nagespeeld ter plekke (Oh.....Orry......).
Aangekomen, bleek het hotel in Charleston, in tegenstelling tot onze verwachting, een leuk hotel te zijn met een heerlijk groot zwembad voor bijna ons alleen. Sabine was waarschijnlijk heel moe, voordat ik de laatste tassen de kamer in bracht lag Sabje al in dromenland. De overige leden van het reisgezelschap zijn toen lekker gaan afkoelen in bovengenoemd bad.
Daarna ben ik op een interactief scherm (waarop je de keuze direct kan printen en die je vooral aantreft in hotels) gaan zoeken naar een goede eetgelegenheid voor een lekker stukkie vlees. Ik had er twee gevonden in het centrum van Charleston. Als goed NL. gebruik heb ik de keuze in de groep gegooid en het werd OAK-restaurant. Na wat aanwijzingen door mevrouw Garmin Garmin keurig voor de deur van het restaurant afgeleverd, werden we vriendelijk ontvangen door een jongeman, die de auto wel zou (Valet) parkeren, gezien de parkeerproblematiek (wel graatisch natuurlijk). Wat denk je lezer? Hij rijdt de auto 20 meter verderop en parkeert deze??? Zoals ik al eerder heb verteld in mijn vorig reisverslag…maak je niet druk en gedraag je als vee. Later bleek dit restaurant een schot in de roos hmmm… eindelijk voor mij een overheerlijke Tournedos (steak en geen tornado) en voor DMM en Isabel een mals gesneden biefstuk met toeslagmaterialen. Sabine was die dag ff anders en bestelde een pasta, die volgens Sabje lekkerder was dan thuis….lekker dan ;-(
De volgende ochtend in de hitte een kleine wandeling gemaakt en de overige bezienswaardigheden (als bijna echte Yanks) met de (koele) auto bekeken. Overigens zou ik het woord Yank hier in het zuiden zo niet snel bezigen; als je tenminste niet wilt dat ze dan zeggen.. “Hang him High”.
We zijn daarna gekoerst naar Savannah, ben weer benieuwd, helaas weer tanken met de Armada, ik kan onderhand wel een zwembad vullen, 100 ltr. gaat er so in jonge..! (mag ik niet meer zeggen van de meiden :-( (jonge…..) kweet ook nie. Vinden ze stom (jonge).

• 26 Augustus 2012 - 09:24

Sonja De Boer:

JAAAAA, heb die serie óók gezien !!!! Was er helemaal weg van en wilde geen aflevering missen.
    Wat GAAF dat jullie dáár geweest zijn !!!! Liefs SONJA