Twee dagen in Myrtle Beach - Reisverslag uit Myrtle Beach, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu Twee dagen in Myrtle Beach - Reisverslag uit Myrtle Beach, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Twee dagen in Myrtle Beach

Blijf op de hoogte en volg familie

14 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Myrtle Beach

(writer Henry)
Gelukkig zit er een cruise control op de auto, de reis gaat zo een beetje 3,5 tot 4 uur duren (+/- 160 mijl) zonder stops meegerekend. De wegen zijn echt supermooi, merendeel 3 banen breed en omzoomd door alleen maar bos, km na km. Echt een prachtige natuur en omvangrijk. Hier en daar zie je nog wat activiteiten van legeroefeningen.
Na gesetteld te zijn ben ik naar de receptie gelopen om de weg te vragen naar het dichtstbijzijnde strand, helaas werd ik hier niet veel wijzer van en ik had dit later op de dag ook niet moeten doen. Toch wilden we weten hoe de omgeving eruit zou zien voor de volgende dag. Eerst geprobeerd in de omgeving, maar allemaal privéparking. DMM wilde naar de houten promonade zoals beschreven in de brochures…hebben we geweten.. Na een kleine 40 km verder aangekomen in Myrtle Beach centrum???? en de Armada aangemeerd te hebben, kwamen we er achter dat we in een smeltkroes waren beland van Benidorm en Ibiza in het hoogseizoen met heel veel Hilliebillies en kermisklanten, tezamen met de bloedhitte, dorst, honger en vermoeidheid direct weggegaan en snel vergeten… Terug in het hotel gaan eten bij de keten Fuck- en/of FuddRuckers, (kweetniemeer, but heerlijke burgers), douchen en lekker bedjes opgezocht.
Bedenk wel dat deze kust met deze faciliteiten loopt van bv Kijkduin t/m Petten, hoezo druk gebied in NL,… Peanuts…

De volgende dag goed de kaart bekeken en een plaatsje opgezocht de andere kant op, genaamd Cherry Grove Beach. Hier hebben we, na een kwartiertje te zijn aangekomen, een heerlijke dag op het strand gehad met leuke mensen, lekkere salades, supergolven, warm zeewater en jaren-50-omgeving. Op de terugweg even langs de Thai en op de hotelkamer onze buikjes rond gegeten hmmmm…..

• 26 Augustus 2012 - 09:17

Sonja De Boer:

Hi lieverds, zat al met smart op jullie volgend verslag te wachten. Ben iedere keer weer benieuwd waar jullie NU weer terechtkomen. Toch zou je nog een keer terug moeten gaan naar dat Hill Billiescafé als je Niet net een lange reis achter de rug hebt en moe bent. Lijkt me een hele belevenis! Ik ga gauw verder lezen xxxxxxx