Luxe hotel in Atlantic Beach - Reisverslag uit Morehead City, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu Luxe hotel in Atlantic Beach - Reisverslag uit Morehead City, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Luxe hotel in Atlantic Beach

Blijf op de hoogte en volg familie

13 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Morehead City

(writer Margriet)
De ferry van Ocracoke zou om 1 uur pm vertrekken, dus we konden nog even van het plaatsje genieten. Lekker op de landing (steiger) van het hotel gezeten. Ik zag ineens een jonge sea turtle zwemmen, zo schattig. Het had mij niet in de gaten blijkbaar. Toen ik even bewoog schoot ze jammergenoeg onder water. Even verderop vlogen verschillende zwarte pelikanen vlak over het water. Met hun grote bek aten ze wat of dronken van het water, ik weet het niet. Veel scenes uit de film Nemo in ieder geval. Wat een rust in dit plaatsje. Henry en ik zijn nog naar de vuurturen gewandeld, een monument totaal blinkend wit gepleisterd. Ik heb er een borduurpakket van gekocht. Een mooie pet voor opa gescoord en nog even gezond op de ligstoelen. Het hotel is heel idyllisch gelegen, zo aan de haven. We konden de ferry aan de verre overkant zien aankomen. Na een lekker ijsje zijn we naar de ferry gegaan. Een tocht van 2,5 uur van totaal 15 dollar over het gladde water naar Cedar Island. We konden lekker zonnen op het dek of afkoelen in de passenger’s room. In de verte zagen we donkere wolken hangen en we gingen er recht op af. Ons wachtte nog een rit van een klein uurtje door het moerassige hillbillycountry met om de 100 meter een kerk met een spreuk op het informatiebord. De mooiste spreuken verzamelen we natuurlijk, bijvoorbeeld: “Hell is uncool” en “Prayer is the soil in which hope grows best” en “Faith is a journey. Travel it.“
Even gesightseed in Beaufort, een oud stadje met een koloniaal verleden. Diverse straten met koloniale huizen uit de 18e eeuw. De een nog mooier dan de andere. We reden per ongeluk langs de oude graveyard waar nog steeds kolonisten begraven liggen. Niet dat we de begraafplaats bezocht hebben…. Beetje creepy. Toen de laatste 10 minutes to Atlantic City. De meiden zagen een mooie grote beachwinkel: de volgende morgen moest er dus geshopt worden. Het hotel was prachtig gelegen met een landing naar de beach toe. De meiden sprongen het zwembad in en Henry en ik gingen het strand verkennen om daarna nog even een verkoelend bad te nemen. Dat was genieten. Dineren kon niet in het hotel. We reden naar de eerste beste chinees bij zo’n stripje winkels. Het zag er niet uit, maar de eerste beste local sprak ons aan en hij zei dat de chinezen slecht Engels spraken, maar heel goed konden koken. Dat was dus ook echt zo. Henry vroeg nog om peanutsauce. Dat hadden ze eigenlijk niet, omdat er veel mensen blijken te zijn met een pinda-allergie en je wilt hier niet gesewd worden. De pindasaus was verrukkelijk, met de juiste ingrediënten, maar volgens de chefkok nog te dun. Hij mocht het van mij niet zeggen tegen de kok, alleen maar complimenteren. Hier hebben we tot nu toe het lekkerst gegeten (veel knapperige, verse groenten, heerlijk gekruid!) Handig bekeken hebben ze het. Al het servies en bestek is van plastic, dus ze hebben geen afwas. Niet echt groen, maar wel lekker makkelijk.
Einde van deze leuke, afwisselende dag!

  • 21 Augustus 2012 - 23:59

    Sonja De Boer-Offenberg:

    Hi lieve familie, wilde al eigenlijk de computer afsluiten om op tijd naar bed te gaan, maar zag net je mail binnen komen. Ja, en dan ben ik weer zó nieuwsgierig naar wat jullie nu weer gedaan hebben, dat ik daar graag wat nachtrust voor opoffer. Weer een moment van jalouzie, dáár zou ik toch minstens een week willen blijven ( of een hele zomer ). Maar ik gun het jullie van harte hoor!!! Jullie zijn altijd zó druk met duizend en een dingen, dat een maand samen best even goed is.
    Maar ik heb nog 4 minuten om er vóór twaalven in te liggen, red ik dus niet.
    Nog heel veel plezier de komende tijd. liefs en hele dikke zoen van SONJA
    O ja, de foto's kijk ik ook met heel veel plezier !!!!!

  • 23 Augustus 2012 - 23:18

    Alma:

    Las dit verslag vanavond pas, nadat Jer en Ann naar huis vertrokken.
    Gisteren en eergisteren erg druk gehad en 's avonds te moe om te lezen.
    Maar Margriet, wat heb ik genoten van je verslag. Kan zo in een tijdschrift.
    Ik heb zoveel bewondering voor jullie lef om zo'n reis te maken. Dit zijn de vakanties die de rest van je leven blijven hangen, denk ik.
    Wel een gek idee dat jullie alweer verder gereisd zijn op het moment dat ik dit allemaal lees.
    Ik vind het leuk om af en toe ook een berichtje van Isabel en Sabine te krijgen. Jullie lijken zo ver weg (en dat is ook letterlijk zo, natuurlijk), hahahahaha.
    Blij met jullie verslagen. Zo zie ik nog wat van de wereld.
    Kus van Alma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

familie

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 23693

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Canada No kidding tour

01 Augustus 2012 - 30 Augustus 2012

North & South

13 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

wild wild west

Landen bezocht: