De auto ophalen! - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu De auto ophalen! - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu

De auto ophalen!

Blijf op de hoogte en volg familie

10 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Williamsburg

(writer Henry/Margriet)
Vroeg opgestaan en de boel ingepakt en naar beneden gebracht. Nog ff ontbijten en op naar het busje dat ons naar Dulles Airport zou brengen, mooi vliegveld trouwens. Nog even iemand opgepikt bij een ander hotel en na een ruim uur rijden afgezet te zijn bij de bushalte van Hertz, kwam er al na vijf minuten een knalgele Hertzbus aan die ons heeft afgezet bij het kantoor. De Chevrolet Tahoe die ik had besteld was er niet… geen probleem, want je krijgt over het algemeen een betere auto (upgrade) mee voor de zelfde prijs. In dit geval een slagschip, namelijk een Nissan Armada, lekker groot. We wilden eigenlijk een Chevrolet Traverse, net als de vorige keer, maar daarvoor moesten we 200 dollar bijbetalen, maar toen we twijfelden, werd dat bedrag ineens zo’n 100 dollar lager. Vreemd, maar we hebben het niet gedaan. De Nissan was overigens niet helemaal schoon van binnen, de kruimels van de vorige huurders lagen er nog in. De Hertzmensies vonden ons waarschijnlijk lastig, dus echt coöperatief waren ze niet. Maar goed, we zijn gewoon lekker gaan rijden.

Lengte van de reis was 150 mijl en doel was Williamsburg. Onderweg nog gestopt bij een battlefield In Chancellorsville bij Richmond uit de Civil War. Er was eigenlijk niet veel te zien, wat lege velden, maar de tableaus vertelden het verhaal van de veldslag die hier geleverd was. Het leger van de zuiderlingen onder leiding van general Lee won van de Yankees, onder leiding van general Hooker. Het leger van de Yankees was echter veel groter, maar Lee bleek een beter strateeg dan Hooker. Williamsburg was onze eerste koloniale stad die we zouden aandoen en onze eerste stop in een Best Western roadhotel. Fijn hotel en ontbijt erbij. Direct na aankomst de oude stad bezocht. Het was een beetje warm en het liep tegen vijven. Dan gaan de meeste huizen dicht, maar we konden alles nog prachtig bewonderen. Het is een dorp ter grootte van, zeg maar Ilpendam, dat in de oude staat bewaard is gebleven. Het is het grootste openluchtmuseum van de VS met houten huizen vanaf 1775, vlak voordat de VS onafhankelijk werd van Engeland. Er zijn huizen, winkels en kerken uit die tijd. De apotheek van ene Pasteur (ik weet niet of het dé Pasteur was) was er ook. Vrijwilligers lopen in klederdracht. Erg mooi onderhouden en we hebben veel foto’s gemaakt.
Na ons bezoek aan de oude stad, vonden we een Thais restaurant, waar we veel te veel hadden besteld. Dus we namen een gehele, overigens heerlijke, maaltijd voor 4 personen mee in doggy bags. Het hotel lag op steenworp afstand van het centrum.

• 23 Augustus 2012 - 22:59

Alma:

Mooie plaatjes. Herkennen jullie ook dingen uit de serie North-South?
    Enne, dat schandblok, is het niet handig om dat mee naar Heemskerk te nemen?
    Waarom moeilijk doen met pedagogische gesprekken?
    Kus van je zus