Op bezoek bij Augusta Hartenberg (6 augustus 2012) - Reisverslag uit Perkasie, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu Op bezoek bij Augusta Hartenberg (6 augustus 2012) - Reisverslag uit Perkasie, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij Augusta Hartenberg (6 augustus 2012)

Blijf op de hoogte en volg familie

06 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Perkasie

(writer Isabel)
’s Ochtends gingen we vroeg weg naar de trein naar Colmar. Het station was maar 3 blokken weg. 2 Minuten voordat de trein kwam moest mama nog perse weten of dit wel de trein was. Het was de goede trein… Toen we er bijna waren stopte de trein voor 5 minuten bij een station. Mama raakte weer gestrest of het toch we de goede trein was. Uiteindelijk kwamen we aan in Colmar waar we door Guusje (Augusta) werden gehaald.
(writer Margriet)
Guusje stond ons met een paar vlaggetjes op te wachten. Gelukkig hadden we de afgesproken trein, want anders had ze er voor niets gestaan. Achteraf bleek dat ze zich nog had moeten haasten, aangezien ze nog een afspraak had vóórons bezoek. In de Subaru Forester reden we naar Perkasie. Het was een prachtige route, door een soort Limburgs glooiend landschap met prachtige valleien, bomen en huizen met een Amerikaanse vlag aan de veranda. Guusje woont al sinds 1967 in/bij Perkasie. Haar twee zonen wonen in de buurt. We hebben Bob en Michael ontmoet en ook de zoon van Mike, Eddie, en Eddie’s vriendin Trina. We zijn vorstelijk onthaald en vermaakt. Ze woont heel rustig en heeft een prachtige tuin, met veel herinneringen aan Nederland. In haar tuin is het lekker koel en dat is ook wel nodig, want het was behoorlijk warm (zo’n 88 graden Fahrenheit). Een mooie wandeling gemaakt door de neighbourhood en we hebben een autoritje door Perkasie gemaakt, waar we o.a. haar vorige huis hebben gezien. Ook een mooie covered bridge van lang geleden, die gewoon op een veld was geplaatst. Die bruggen zijn er dus niet alleen in Madison County.
We hebben gepraat over de familie, over vroeger en Henry heeft met Guusje herinneringen opgehaald. Guusje had geregeld dat we konden zwemmen bij haar vrienden. En dat was heerlijk en we kwamen even helemaal tot rust en koelden lekker af. Ook Guusje zei dat ze het heel fijn vond dat we er waren. We gingen nog lekker avondeten met burgers, sweet corn en Griekse salade. Later bracht Mike ons naar de trein. Om elf uur lagen we in ons bedje in Philly na een leuke, gezellige dag.

• 17 Augustus 2012 - 12:40

Alma:

Was weer erg grappig om jullie verslag te lezen. Veel humor, zo tussen neus en lippen door. Ach, wat vind ik het leuk dat jullie bij Guusje zijn geweest en ik was verrast om haar bonk van een zoon te zien. Wat heeft ze een schattig huisje, heerlijk. Guusje heeft een behoorlijk zwaar leven gehad en het zal nog niet makkelijk zijn. Het is er niet zoals in Nederland, als je ziek bent of iets mankeert. Je moet gewoon werken, anders heb je geen geld.'
    Fijn dat ze zo van jullie genoten heeft en bedankt dat ik door jullie verslag en foto's ook kan meegenieten.
    Ik vind jullie zo dapper; echte levensgenieters. Kus.