Van NY naar Philadelphia (5 augustus 2012) - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu Van NY naar Philadelphia (5 augustus 2012) - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Van NY naar Philadelphia (5 augustus 2012)

Blijf op de hoogte en volg familie

05 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Philadelphia

(writer Henry)
“Lekker” vroeg opgestaan om nog het Central Park te zien, op orders van DMM. Dus flinke looppas over 5th Avenue op zondagmorgen. Alle luxe winkels nog dicht. Takke-eind nog, maar je moet hè.... We liepen tussen de joggers en fietsers in. Het is een soort Vondelpark maar dan veel groter en er is ook een Artis in en het stinkt daar echt vreselijk. Het parkbeheer heeft gewone sedan-auto's die electrisch rijden: ze staan daar langs de weg op te laden. Weer teruggewandeld, starbuksje gedaan en een taxi besteld van ons hotel naar Penn-Station: hier vertrekt de Amtraktrein naar onze volgende bestemming Philadelphia. Daar uitgestapt en slepen met de tassen (gelukkig heb ik twee sterke dochters ;-) ), Margriet kaarten regelen in de automaat (hier heb je hersens voor nodig) en ik een kruier geregeld om de tassen naar de trein te sjouwen (nog meer hersens), omdat mijn geregelde kruier ons als eerste naar de juiste trein brengt en de tassen erin sjouwt, een kleine tip en we zitten pfff… De treinreis duurde ongeveer twee uurtjes en we konden zodoende lekker van de “ungeboeng” genieten.
Aangekomen in Phillie opnieuw tassies erin / tassies eruit en mit taxi ons aangemeld bij het nieuwe hotel genaamd Latham. Een heerlijke kamer, modern enzo.. We zijn direct naar de het oude centrum gelopen waar de Indenpendence Hall en overige historische gebouwen (nog) staan ten tijde van de Civil War tussen Noord en Zuid. Opnieuw is het bloedheet en er staat gelukkig een flinke wind, onderweg lekker zoute chippies en Cola gekocht. Na wat blabla, bezoeken en filmpje over het onafhankelijkheidsgedoe hadden de meiden er genoeg van.
Als je in Phillie bent moet je een Cheese Steak eten met rundvlees en gesmolten kaas, op vraag van mij zijn we naar de plek gegaan waar we de daad hebben verricht. Omdat we ons al aardig een garnaal voelde met de hitte, teruggegaan met een taxi. Een taxi is gewoonweg goedkoop in de States en maakt het je makkelijk, zeker als je met meer personen bent. Helaas stond ons bij terugkomst in het hotel een onvoorspelbare verrassing te wachten.
Omdat Sabine wat snoep op de grond had gezet, zagen we een aardige mierkolonie zich hieraan verkneukelen, niet echt lekker als je het bed moet delen met mieren, ik heb wel andere fantasieën hiervoor paraat. Na dit voorzichtig te hebben gemeld, werden we bijna behandeld als Vips. Na een half uurtje was alles netjes naar een luxer kamer gebracht met duizend maal excuses.
Na lekker te hebben geslapen en heerlijke pancakes verorberd te hebben, hebben we na een uitgebreide voorbereiding van onze reisleader DMM koers gezet naar het treinstation dichtbij het hotel naar Perkasie voor een bezoekje aan mijn nicht Guusje Hartenberg-Offenberg waar een verslagje door een van mijn dochters of DMM gemaakt zal gaan worden…….

• 17 Augustus 2012 - 12:30

Alma:

Heb genoten en weer even in een deuk gelegen.
    Netjes van het hotelpersoneel om de overduidelijke Sabineschuld op zich te nemen. Wij hadden dat een keer in Belgie met een uitstroom van wespen in ons huisje, maar mooi dat we een halve dag op de verdelger moesten wachten en toen nog eens drie uur naar buiten moesten om onszelf te vermaken, terwijl de insectenverdelger z'n werk deed.
    Geen excuses, maar geirriteerde blikken, alsof de wespen op onze uitnodiging verschenen waren.
    Wie is toch die geheimzinnige DMM; waar staan die letters voor?
    Fijn dat je van die sterke dochters hebt Henry en ook een DMM voor de planning en uitvoering. Het lijkt me dat je de touwtjes aardig in handen hebt. 'Lijkt', want ondertussen heb je je maar te schikken naar de planning van de DMM.
    Ik loop nu wel achter, niet? Ga gauw weer verder lezen.
    Zijn jullie al bruin? Op de foto's is dat niet goed waar te nemen. Kus

• 20 Augustus 2012 - 11:25

Sonja:

Dat met die mieren heb ik in Indonesië óók meegemaakt. Die waren 's nachts op mijn druivesuiker afgekomen, die altijd paraat op mijn nachtkastje ligt. Gelukkig 's nachts niet nodig gehad, want zag de volgende dag het hele pakje bedekt met mieren en nog een hele kolonne die langs een poot omhoog liep. Gelukkig niet in mijn bed. Dus oppassen met zoetigheid ! Dikke zoen SONJA