Yosemite en Sequoia - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu Yosemite en Sequoia - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Yosemite en Sequoia

Door: familieoffenberg

Blijf op de hoogte en volg familie

27 Juli 2010 | Verenigde Staten, Three Rivers

dd 22 juli (writer Henry). Helaas zit SF er weer op en morgenochtend uitchecken en richting Sacramento door naar Yosemite waar weer hopelijk een heerlijk bedje wacht, doei! O, ja, ik heb de huurauto uit handen gegeven de 1e dag in het hotel, zou deze weer terugkomen, zoals afgegeven? Wordt vervolgd beste lezers…..

(Writer Isabel). Gisteren is gelukkig de auto goed aangekomen!:) Ook geen schade.
Maar nu over vandaag. We gingen naar Yosemite toe en we gingen als eerst naar de Valley daar had je een heel mooi uitzicht met alle rotsen en bomen! Later gingen we naar de Bridelveil falls toe. Daar gingen we in het stroompje van de waterval met onze voeten erin en dat was ijskoud! Brrrrrr…. Daarna gingen we naar de Lower Yosemite fall daar gingen we ook voetje baden, maar ik en papa tot net boven onze knieën. Eerst was het koud maar als je 10 minuten eenmaal erin zit heb je het niet koud en je voelt niks. Papa wilde zijn pet en zijn zonnebril aan mama geven, maar mama wist niet dat de zonnebril in de pet zat en ze draaide de pet om en de bril viel in het water en ik was net snel genoeg om die bril uit het water te pakken, want hij viel bijna van een miniwatervalletje. En papa was blij want de bril was best duur!:) Maar wat best grappig was dat er mensen in het water vielen door de gladde stenen maar dat was wel zielig voor hun, omdat een nieuwe camera ook in het water ging dus hij was kapottie! En we hebben een hele rare vogel gezien hij was blauw en had een kuif en we hadden ook nog een soort eekhoorntje gezien en hij was schattig! Later gingen we terug en gingen Sabine en ik lekker zwemmen en in het water handstandjes doen!:)

dd 23 juli (writer Henry) Tja Folks, it zit er hier bijna weer op, nl Yosemite. Wat een natuurgeweld… je komt ogen en tijd te kort om alles waar te nemen en we zijn blij dat we hier bijna vier dagen zijn gebleven. Isabel heeft al e.e.a. over gisteren verteld en vandaag hebben we de Tiogapas gereden en onderweg af en toe gestopt om te zwemmen of te relaxen. Ik heb voor het eerst gezwommen in een lake(meer) op 10.000ft, da’s zo’n 3km hoog. De lucht is dan al wat ijler en het water, smeltwater van de sneeuw dat teeentjes koud is, maar ik als papa kon niet als Loser overkomen en ben als eerste het water, dat je gewoon kan drinken, ingelopen en gaan zwemmen, eenmaal doorgekomen was het zelf heerlijk met een luchttemperatuur van 34 graden C. Daarna doorgereden en de view van de Tiogapas tot ons door laten dringen, omdat het zo groot en wijds is en we dit normaal nooit zien, ook niet in Zwitserland of Oostenrijk voor de betweters onder de lezers, See it Youself dan!
Je rijdt hier zo 150km omhoog en omlaag en alle wegen zijn prima voor elkaar, dit met de geweldige Sjeffie maakt mijn vakantie nog leuker…zeker met al die Good Old Guysmuziek op de radio. Op de terugweg hebben we nog wat snuisterijen gekocht in het plaatselijke winkeltje. Ja…aan de afstanden moet je ff wennen, de winkel is maar 20 minuten verderop en You see dan also a lot of Rangers, who je Boardingpas willen zien en terecht. Met die pas kunnen we ieder park in de USA bezoeken voor 80 dollar, da’s niks vergeleken met een kaartje van b.v. de Efteling. Na de gemixte salade en Cola ga ik mij voorbereiden op de nacht en morgen weer bijtijds uit de veren voor een stukkie rijden van ca. 275km naar de grootste bomen ter wereld. O, ja…vandaag mijn lekkerste hamburger (Cheesburger voor de kenners gegeten), heerlijk, je kunt dan zelf je saus er opdoen uit kannen van 10ltr. Zoveel je wilt, enhuuu.. je hoeft dan niet bij te betalen!!!!!!(sukkels in NL), geldt ook voor drinken, neem je een Small, Medium of Large, gewoon BullShit, Take een Small Diet Coke en vul deze zelf 1, 2, of 5 keer…je bent een Nederlandse sukkel of niet?

dd 25 juli (Writer Henry). Gisteren na een leuke autorit aangekomen in het Western Holiday Lodge in Three Rivers, maar daar kom ik zo direct nog op terug. Wil ik eerst nog een klein stukkie kwijt over onze trip naar het Yosemitepark, we reden via Sacramento om twee redenen:
- Margriet wilde persé de Governator tegenkomen, ofwel de lezers die niet de Terminator films hebben gezien, het betreft Arnold Schwarzenegger. We zijn nog door zijn tuin van het mini Witte Huis gereden en een foto gemaakt.
- Het spoorwegmuseum bezoeken en dat is echt een aanrader; er wordt dmv een film in vogelvlucht verteld hoe men de spoorlijnen heeft aangelegd en in de omstandigheden destijds, daarna kun je met een gids of zelfstandig het museum in. Erg leuk is dat er veel oudjes met ervaringen van destijds heel veel kunnen vertellen die als suppoost dienst doen.
Daarna zijn we nog wat wezen eten in het zeer oude centrum van SM, een Cowboydorpje is het nog, erg leuk.
Daarna blik op oneindig en de cruisecontrole aan, wel nog ff bijsturen en de twee beppies volgen (GarminGarmin en Mien). Verder is e.e.a. al uitgemeten in voorgaande alinea.
Vanuit het Cedar Lodge hotel Yosemite gas gegeven met de al aardig ingereden sjeffie, pff.. dat wil wel, geen rotnautje like we have at home.
MV wilde graag een alternatieve route doen, zoals aangegeven in het Jan Doetsboekje. Ik krijg dan al de kriebels, omdat ik altijd direct van A naar B wil, zonder gesodemieter. Ik kan je in het kort vertellen dat we gesodemieter hebben gehad, gelukkig met een Happy End (betekent voor mij…een volle tank, gegeten, gedronken en gemensroomd, You know).
Via uitzonderlijke wegen kwamen we ook nog in Orange-County terecht, een godverlaten gehucht, waar je als eerste langs het Police Station rijdt, YSNS. We hebben er wel heerlijk geluncht en via de orangeplantages met de Sunkistfabrieken koers gezet naar nog een gehucht voor de bergen, waar we in het bovengenoemde hotel zijn aangekomen.
Vandaag 25 juli hebben we het Sequoiapark bezocht met bij elkaar zo’n 3 uur sturen in de bergen met de AWD sjeffie, voor mij geen straf, maar de meiden gingen geleidelijk groen van uiterlijk worden..tja, dan moet ik oppassen.
Ook ditmaal een aanrader als je er een keer naar toe wilt. Gigabomen van 95 mtr. hoog en een omtrek van ca 33 mtr. Ook de dennengeur en omgeving zijn onvergetelijk, je waant jezelf in een soort Avataromgeving(voor de lezers die de film hebben gezien bekend, anders gewoon vergeten).
Momenteel zit ik te typen en de dames TV te kijken, jaja, die hebben ze hier ook hoor (uitgevonden)! Zelfs twee op de kamer..tja je bent in de VS of niet. Morgen een lange rit voor de boeg van zo’n 625 km naar het gekkenhuis Las Vegas. We komen volgens andere reizigers in een goed hotel terecht met alles wat je kunt wensen, nou lezer tot later en ik doe natuurlijk weer verslag als Charles Groenhuizen, alleen ff losser.

• 28 Juli 2010 - 09:12

Sonja:

HI LIEVERDS,
    Fijn weer van jullie te horen. Geweldig wat jullie allemaal weer gezien hebben en wat een afstanden leggen jullie af. Inderdaad maar goed dat je een stevige auto onder je Pantat hebt.
    VOORZICHTIG, ik wil nog veel meer van jullie lezen. Dikke knuffel voor jullie allen.

• 28 Juli 2010 - 12:22

Suzanne:

Dag lieve familie!
    Woow, wat zien jullie allemaal voor moois en wat leggen jullie een afstanden af! Heerlijk om jullie verhalen te lezen, zit nu nog na te grinniken. En stoer hoor, die foto's van de dames. Ik wacht geduldig op een nieuw verslag vanaf de Westcoast! Liefs

• 28 Juli 2010 - 13:03

Alma Offenberg:

'Grote eikel' moet dus eigenlijk zijn 'grote denneappel'. En 'een boom van een kerel' is denk ik een verwijzing naar onze nederlandse bomen, hahahahaha. Zulke grote kerels als in Sequoiapark bestaan er natuurlijk niet! Geweldige foto's. trouwens. Henry en Sabine kunnen hier wel aan de slag als copywriters voor een reisboek; misschien iets voor andere tijden.
    Ik heb gisteren even lekker gebept met Isabel, via de chat. Jullie hebben het allemaal naar je zin, begrijp ik. Kan ook haast niet anders. Ik zoek op internet de foto's van jullie hotel op en heb dan alvast een idee van jullie behuizing. Zo overweldigend is geen enkel hotel in Nederland. Het komt prima uit dat je graag autorijdt, lieve broer. Of rijd jij ook wel, Margriet? Lijkt me zo heerlijk omdat jullie alles samen beleven. Behalve dan de gebruikelijk ellende van het kaartlezen (echt een vak apart in zo'n wijds land), zullen jullie wel veel plezier hebben. Genoeg gekke, bijzondere dingen die je verwondering en lachlust opwekken.
    Ben benieuwd of jullie nog gaan gokken en misschien wel met een paar ton thuiskomen.
    Ik weet het antwoord al, maar kan het toch niet laten: Doen jullie voorzichtig?
    Veel plezier en geniet maar lekker; jullie zijn in een totaal andere realiteit.
    Heeeeele dikke pakkerd van Alma.

• 29 Juli 2010 - 15:06

Petra:

Hallo lieverds, wat een ongelooflijk mooie en indrukwekkende natuur, om stil van te worden. Wat heerlijk om dit zo met jullie mee te kunnen beleven en te merken dat jullie het zo naar je zin hebben. Dikke knuffel

• 30 Juli 2010 - 03:08

Hasa:

He Hein, ik heb van Sonja deze website gekregen met jullie reis verslag--Imbeciel groot allemaal daar hè, toen ik Florida was ook mijn ogen uitgekeken, zeker in het space center, zo`n raket wat een afmetingen.
    Hoop dat jullie het erg naar je zin hebben, en heel beleefd zijn tegen oom agent als je aangehouden mocht worden, en je als een half debiel uit europa gedragen, vinden ze te gek. Hun weten alles
    immer besser.

Garoetjes hasa.