San Francisco...... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu San Francisco...... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu

San Francisco......

Door: familieoffenberg

Blijf op de hoogte en volg familie

24 Juli 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

DD 19 juli (Writer Henry). Voordat ik verder ga met mijn verhaal te SF, wil ik nog ff kwijt dat we op weg naar Carmel, het plaatsje San Louis Obisbo hebben bezocht. We waren op zoek naar een bakkietheeplekje en Site Seeing, totdat ik in mijn linkerooghoek een autobedrijfje zag die o.a. oude Engelse auto’s overhaald, b.v. een MG. Morris en Triump/motoren. Ik en Isabel daarheen en de andere twee dames zouden de kaart bestuderen. Al gauw in contact gekomen met de eigenaar. Hij conserveerde ook oude fietsen, zelfs een met houten velgen. Er schijnt daar behoorlijk markt voor te zijn; ach altijd leuk en je hoort nog eens wat over het dagelijks leven van de werkende mensen, die het met acht uur op een dag niet echt redden.

Nu de 1e werkdag voor ons in SF, we zijn eerst openbaarvervoerbewijzen gaan halen, want met de auto wordt je echt mesjokke hier. Ons hotel ligt supercentraal en voor de deur stopt zelfs de Cable Car. We zijn direct op StreetCar F gestapt richting de pieren, omdat we Alcatraz gingen bezoeken vandaag, ik zal daar niet teveel over uit wijden, anders heb ik nog wel een A4tje nodig. Het was best indrukwekkend. Daarna zijn we bijna wezen feesten op warf 39 (Fishersmen’s Warf). Het is een attractie op zich en hebben ons daar prima vermaakt met Pancakes en Giraldelli chocolade hmm.. ‘savonds een Pizzaatje gegeten en uitgeput ons bedje opgezocht. Vandaag hebben we fietsen gehuurd en zijn we de buurt Alamo Square wezen bekijken met b.v. de Pink Lady houten huizen, werkelijk prachtig. Daarna via het Golden Gate park over de Golden Gate bridge gefietst, wat een indrukwekkende ervaring was, zeker voor de Kids. Het was wel ontzettend freezing, er stond vandaag echt een poolwind vanuit het noorden met veel mist. We hebben toen zo snel als mogelijk een Ferry genomen van Salsaulito naar het centrum van SF.
Na lekker te zijn opgewarmd in het hotel, besloten we een goed aangeschreven Chinees te bezoeken, niet over Noord-Korea te praten, maar om te eten geachte lezer. Zoals de meeste van jullie ons al kennen, nemen we niet de makkelijkste weg, nee… het adres had nummer 5821, weet hoe ver dat is en hoeveel haltes met de bus, reken maar ff uit. De naam Ton Kiang vond ik al niet origineel, maar het eten was OK. Nu ga ik zo ff pitten en morgen willen de dames Shoppen en Lombartstreet afglijden enzo, we zien wel weer, eerste proberen te slapen in het toch wel rumoerige SF, the city die nooit slaapt, heb ik nu ondervonden. Tot later!!!

(Writer) Isabel dd. 20 juli
Gister was het een beste zware dag. We gingen eerst fietsen huren en daar werkte een jongen die Sabine héél leuk vond (hij leek op Zac Efron) ik denk dat Sabine héél blij was toen ze hem had gezien!:) hihi! Toen we de fietsen en de helmen hadden gingen we fietsen door de kou Brrrr… En dan ook nog 20 km fietsen. We moesten eerst door de Grote stad fietsen en daarna gingen we naar het Golden gate park. Dat was wel een kort mooi stukje, maar ach… je kan er niks meer aan doen. Daarna gingen we naar de echte Golden gate brug!!!
Maar daar tussen moesten we heuvel op heuvel af. Daar tussen kreeg ik een hyperventilatie dat was wel eng en irritant, want ik moest met de fiets de heuvels op lopen. Toen we eindelijk bij de enige echte Golden gate brug waren was ik echt uitgeput. Ik dacht dat hij klein was maar hij was wel 3 km lang! We gingen gelukkig terug met de boot naar de fietsen zaak om de fietsen terug te brengen. We gingen in het hotel ff uitrusten en meteen naar het verre restaurant Ton kiang waarvan het nummer 5821 was dat was wel lang met het bussie!
Het restaurantje was gezellig, want je kreeg stokjes om mee te eten en het eten was heel lekker zeker de noedels en de beef ik had me helemaal volgepropt ook al zat ik vol ik at gewoon door en ik was al laatste klaar ik wil wel nog vaker in dat restaurantje eten zeker voor het eten en de stokkies die ik wel thuis wil hebben. Dit was mijn gezellige dag! Misschien ga ik nog een keertje schrijven. Tottie later!!!
(Writer Henry) dd 20 juli. Hmmm… dat waren mijn dochters die wat wilden schrijven, ik ben toch blij met deze ettertjes, don’t ask me. Vandaag stond Shopping day op het menu en de mannen onder de lezers vrezen het ergste voor mij, ik heb het overleefd, zeker als de dames s’morgens zeggen; eerst voor papa een nieuw vest zoeken OK? Ruim 7 uur later geen vest, wel prullaria, ook schattig hoor pfff... Ik heb wel China Town mogen aanschouwen en een heerlijk gebakje met thee genuttigd, Vanavond hebben we met zn 4en heerlijk Fastfood verorberd. Super hamburgers hmm.. Ik heb net een warme douche genomen omdat het verschrikkelijk koud hier in SF is met een poolwind. Juli is koud en oktober is de beste tijd om de stad te bezoeken volgens de inwoners, die grotendeels uit Chinees/Thaise bevolking bestaan gevolgd door Mexicaans/Indiaanse mix. Het merendeel van de zwervers is blank en negroïde. Ook typisch is hier wel in b.v. damesschoenenzaken, dat de dames de gepaste schoenen gewoon achterlaten op de grond??? Ook staat er altijd een paar schoenen die je kunt passen, makkelijk toch? Zouden we daar in ons land ook wat aan kunnen doen? Tja, voor de rest is het superschoon hier voor zo’n drukke stad en nergens, maar dan ook nergens kauwgum op de grond, terwijl men overal loopt te kauwen, zou men het hier dan gewoon inslikken?

  • 25 Juli 2010 - 08:09

    Alma Offenberg:

    Hey lieve luitjes! Geweldig die verslagen en foto's! Ik heb nu pas in de gaten dat jullie mijn berichtjes via hotmail w.s. niet gekregen hebben. Dat betekent dat jullie gewoon alles hebben gedaan zonder te weten wat van mij wel en niet mag, hahahaha. Hou van jullie en volg de avonturen van 'familie offenberg'. Kus

  • 25 Juli 2010 - 09:07

    Petra:

    Hallo lieverds, wat een heerlijk reisverslag, ik heb genoten en zit nog na te glimlachen. Ik kijk uit naar het volgende reisverslag over jullie belevenissen. Liefs vanuit een regenachtig Hilversum

  • 25 Juli 2010 - 09:57

    Pa En Ma:

    Hartstikke leuk.
    Ga zo door. Prachtige foto's.

  • 25 Juli 2010 - 10:15

    José:

    Lieve familie, zoals jullie zien gaat deze site nu als een razend vuurtje de familie door. Hartstikke leuk! Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Wacht met spanning op nieuwe reisverslagen. Als jullie tijd hebben kijk dan nog even op ww.dutracing.nl voor de belevenissen van Martijn en Suzanne in Silverstone. Liefs, José

  • 25 Juli 2010 - 10:30

    Alma Offenberg:

    Zo grappig dat ik het spel 'San fransisco' op de pc heb gespeeld. Ik herken nu dingen zoals alcatras, dat rijtje huizen en die enorme steigende straat.
    Gaaf dat jullie dat allemaal in het echt zien en beleven. Ik kijk alweer uit naar de volgende foto's en het verslag.
    Kus van je zus.

  • 25 Juli 2010 - 11:01

    Sonja:

    Hi lieverds. Wat een ontzettend leuk reisverslag, om jaloers op te worden en zou zo zin hebben om mee te reizen. Wees voorzichtig en zorg goed voor elkaar.
    Liefs en dikke kus van jullie Indo-nichtje.
    SLAMAT JALAN !!!!

  • 25 Juli 2010 - 13:59

    Theo Van Der Land:

    Helloo Americano's,

    Erg leuk om jullie reis verslag te lezen jij Henry en ook Isa (of zijn er nog meer auteurs?) schrijven zeer leuk lekker om te lezen, ben best wel jaloers, had ook wel mee gewild.
    oke laat de verhalen, en foto's maar komen.
    Heel veel plezier gewenst en groetjes aan iedereen

    Theo

  • 27 Juli 2010 - 08:04

    Suzanne:

    Dag lieve familie!
    Wat leuk om zo te lezen wat jullie allemaal meemaken. En wat stoer dat jullie helemaal door San Francisco zijn gefietst met al die heuvels! Ben benieuwd naar jullie nieuwe verhalen + foto's! Liefs

  • 27 Juli 2010 - 09:19

    Sonja:

    SLAMAT PAGI lieve familie.
    Even laten weten dat ik aan jullie denk en ik ben reuze benieuwd hoe de hitte en de drukte van Las Vegas bevalt. CINTA KUE en dikke tjoem !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

wild wild west

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2010

Hollywood

07 Augustus 2010

Los Angelessss!

07 Augustus 2010

Grand Canyon en Route 66

31 Juli 2010

Viva Las Vegas

27 Juli 2010

Yosemite en Sequoia
familie

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 23717

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Canada No kidding tour

01 Augustus 2012 - 30 Augustus 2012

North & South

13 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

wild wild west

Landen bezocht: