Hollywood - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van familie offenberg - WaarBenJij.nu Hollywood - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Hollywood

Door: familieoffenberg

Blijf op de hoogte en volg familie

15 Augustus 2010 | Nederland, Heemskerk

d.d. 10.08.2010 (writer Henry). Nu ik dit stukje ga schrijven zit ik helaas weer thuis met een behoorlijke jetlag, ook de dames hebben er behoorlijk last van: het is zaak om rustig de dagelijkse besognes weer op te pakken en op tijd en veel te slapen.

Ons bezoekje aan Hollywood was niet echt de topdag van onze vakantie en we hadden het wel anders voorgesteld. De rit door LA ging via de diverse Lanes en Avenues best vlot.
Na de sjeffie geparkeerd te hebben voor 10 dollar een hele dag, de benenwagen koers gezet naar The Walk of Fame. Bij nader inzien, The Schuifel of Fame, wat was het daar druk zeg, logisch zou Cruijff zeggen, de halve wereld komt daar op een kleine stukkie en anders zou het niet druk zijn.
Er wordt veel ophef gemaakt van dit (in mijn ogen zeer onbelangrijk stukje van Hollywood).
Je hebt daar straattegels met namen van bekende en minder bekende Amerikaanse acteurs en zangers, So What! Dan nog het Chinese Theater dat je voor 15 dollar kan bezoeken..humm..
Thats it. Enige leuke is, dat op initiatief van M., we nog een oud hotel uit 1930 hebben bezocht. Daarnaast was er een grote zaak met snuisterijen, waar we nog wat cadeautjes hebben gekocht. Toen… op naar Beverly Hills om bekenden te snappen en naar hen onderkomen te kijken. Ook dit viel tegen, een soort Volendam tegen een Hill, waar je bijna niets van kan zien. Uiteindelijk hebben we maar besloten “snel” terug te gaan naar ons Hotellos om van deze laatste dag nog wat te maken. Deze dag stond helaas in schril contrast tot de geweldige voorgaande weken, je kunt niet alles hebben en een beetje voorbereiding op de terugreis was ook nog nodig. Des avonds hebben we nog lekker gedineerd bij het Italiaanse restaurantje, waar ik de dag heb weggespoeld met een overheerlijk Chianti.

De vertrekdag was toch een beetje mineur omdat we daar niet echt zin in hadden, een goed teken toch? Het vertrek en reis was erg goed geolied en ging supersnel op het saaie af en ik heb dat niet eerder zo meegemaakt. Met de auto een kleine 15 minuten naar het vliegveld om als eerst de auto af te leveren bij Hertz, wat mij na zo een kleine 4000 km met de sjeffie aan het hart ging. Het afscheid was hartverscheurend.

Bij de aflevering van de auto een nota van goed gedrag(schadevrij) gekregen, het bussie stond al klaar en we werden voor de KLM-vertrekhal afgeleverd, waar een dame vroeg; 602? Jay baby, Jay!! Tassen door de Scan en wij ook, broodje, drinken.. toestel in en geen taxiën, na achteruit geduwd te zijn werd er direct gasgegeven richting Ollanda, de rest is wel voor te stellen en we gaan nu rustig, nu het nog ff kan, nagenieten van deze heerlijke weken.
Lezers, tot gauw zal ik maar zeggen en tot een volgend vakantieverhaal, Doeiii.

  • 20 Augustus 2010 - 21:48

    Sonja:

    Hi lieverds, spruit 2 ligt net in bed. Sorry, maar ze kan zo lekker beppen en ik ook , dus een beetje laat geworden . Maar meteen jullie laatste verslag opgezocht. Inmiddels ook al het een en ander gehoord, en ik begrijp een beetje jullie katterige gevoel over de laatste vakantiedag. Bij alles wat jullie in de afgelopen maand hebben gezien zijn een paar stoeptegels ,ookal staan er mooie namen op, niet zo heel erg bijzonder. Bij ons staat er HOND IN DE GOOT !!!!
    Maar ik ben wel blij dat jullie terugreis zo voorspoedig is gegaan. Als je toch naar huis moet is dat toch het beste.
    Dan nog één keer: HEEL ERG BEDANKT VOOR HET FANTASTISCHE REISVERSLAG, ik heb er in ieder geval van genoten, maar ben ook blij dat jullie weer veilig thuis zijn.
    Tot gauw. Liefs en dikke kus voor jullie allen van SONJA

  • 21 Augustus 2010 - 09:02

    Herman:

    He oud-collega!!

    Super leuk om ook de reis verhalen van jullie te lezen. Jammer dat de laatste dag in de states niet helemaal top was maar ik las dat de rest geweldig was. Wie weet tot over een maand als ik weer terug ben in Ollanda...... ja ik heb nog tot eind sept. Aso he... ;-)

    Gr Herman

  • 23 Augustus 2010 - 14:07

    Suzanne:

    Hay lieve familie,
    Ik heb me weer helemaal bijgelezen! Echt prachtig om op deze manier de westkust een beetje mee te kunnen maken, ik ben echt jaloers! Ik kan nu ook de foto's die ik gister heb gezien wat beter plaatsen en ben benieuwd naar de DVD van de Grand Canyon. Zoals jullie aan de tijd kunnen zien heeft de jetlag er bij mij ook behoorlijk ingeslagen.. Als ik zo lees over jullie volgende vakantieplannen is bij jullie ook het Amerika-virus begonnen haha. Hopelijk tot snel! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heemskerk

wild wild west

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2010

Hollywood

07 Augustus 2010

Los Angelessss!

07 Augustus 2010

Grand Canyon en Route 66

31 Juli 2010

Viva Las Vegas

27 Juli 2010

Yosemite en Sequoia
familie

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 23716

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Canada No kidding tour

01 Augustus 2012 - 30 Augustus 2012

North & South

13 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

wild wild west

Landen bezocht: