Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Door: familieoffenberg

Blijf op de hoogte en volg familie

31 Juli 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

(writer Henry) dd 29 juli ’10 Daar ben ik weer… ff bijkomen van afgelopen dagen. We zitten nu in de Red Feather Lodge, vlak bij Grand Canyon na een rit van ca 350km en het is gelukkig onverwacht koel ca, 29 graden C, de dames liggen te lezen op bed en ik “moet” na het rijden ook nog Writen, leuk he?

Ik ga mijn verhaal natuurlijk beginnen waar ik in voorgaand verhaal geëindigd ben, das logisch zou Johan Cruijff zeggen. We zijn zonder poe of pa vertrokken uit het plaatsje Three Rivers, Sequoia, en koers gezet naar LV, Jeaaa Baby, here we come! Na wat gepingeld te hebben met mijn stuurflippers die de Cruise Control aansturen (gasgeven met zo’n pedaal kan echt niet meer hoor!) en het angstig om mij heen kijkend naar YSNS (YesSirNoSirHighwayPatrol) vonden de dames het mooi geweest en moest ik eraf bij Bakersfield…. Ja Bakersfield! Wie gaat er nu af bij Bakersfield, wij natuurlijk. Waarom? Simpel… Wellicht kent mijn lezerspubliek Tom Hanks en de film Cast Away? Juist, dan is het begrijpelijk dat wij de afslag Bakersfield namen, Basta!

Aangekomen op een louche Boulevard met links drugs handelende heren en rechts pikant geklede dames ff zoeken naar een tent om te rusten en de inwendige mens te verzorgen, natuurlijk netjes met Cola en wat anders om te eten. O. ja eerst mijn angsttank vullen bij de Shell, pff.. rijdt toch wel lekkerder met een volle tank.
Toen… Henry, nu hier naar rechts! Klinkt het in koor.. YSNS! Ieee!!!! What the … er is maar een eettent, met de naam Po To ofzo, ik vermoedde iets van Pol Pot en ja hoor.. een Vietnamees restaurant hmm… Eenmaal binnen eerst de WC bekijken, dat hebben we geleerd van opa Lohman, als dat schoon is, kun je er gaan eten.. OK en de WC was schoon.

Kwam er ene Carlos op ons af wat we hier wilden, eten natuurlijk! Carlos; ?????? jullie hier in Bakersfield eten? Hoe kom je op het idee? Hier hebben jullie toch niets te zoeken? Ik verslikte mij bijna. Nadat de dames e.e.a. uitgelegd hadden heeft Carlos ons prima geadviseerd en hebben we heerlijk gegeten. Hij adviseerde ons wel ASAP Bakersfield te verlaten.
Na een kleine 400km hebben we ook nog het plaatsje Calico bezocht, ja lezer.. als je er niet bent geweest, dan wist je net zoveel als ik voor die tijd. Het was ooit een Ghost Town, een verlaten zilvermijnstadje uit 18honderdnogwat. Dit heeft men (wie weet ik niet) opnieuw leven ingeblazen en er een toeristisch plekje van gemaakt.
We stapten de auto uit en ik dacht ff dat ik in het vagevuur was beland.. whiehoe! Wat een hitte! Dat merk je niet in de auto, maarre wel er buiten. Erg leuk en we hebben wat foto’s genomen en niet geschoten lezers.. 20e eeuw You know! Ff aan het zuurstof van het lachen van mijn eigen grapjes. Snel de auto in richting LV!...

Wat een @@##$$%%^&!!!!?????^&****@##$#%..... voorgaande was onze indruk toen we Las Vegas binnen kwamen rijden.. een gekkenhuis is er echt niks bij en wie heeft dit in …naam verzonnen? Heel indrukwekkend, gelukkig zat Margriet achter de flippers en het stuur en heeft zij samen met de andere vier passagiers (waaronder ik en de GG) ons prima naar de Piramide van de stad gebracht, genaamd Luxor hotel.
Na het parkeren om de bagage uit de auto te halen, riep ik waar in …naam de autosleutels waren; voor ik het wist hadden we een ware Carjacking, alleen was er een bonnetje in mijn handen gedrukt met een klein velletje voorwaarden om de auto weer terug te krijgen indien gewenst, op zo een moment herhaal ik altijd de zin om mij rustig te houden: “Loopt er bloed uit? Is er iemand overleden? Nee? Dan is er niks aan de hand.” Vervolgens is een andere Luxorfiguur je bagage ook al aan het “Jacken” en krijg je wederom een bonnetje in je handen geduwd, met een vermelding dat je bij aankomst op de kamer een nr. moet bellen om de bagage te ontvangen, OK dan.
Aangekomen bij de incheckbalie (kleine 50 mtr. lang) galmt het ”Next Please” jaja, da’s leuk, maarre wie riep dat dan? Er zitten daar zo’n 15 medewerkers naast elkaar, we kijken elkaar ff heel dom aan, van: ligt dat nu aan ons? Totdat er eentje aan het zwaaien is, OK. We krijgen op dat moment uitleg van 1 minuut en een stapeltje papier waar we onze kamer zouden kunnen vinden…Oooo, ik snap het! Het gokken is begonnen Yes! Wie het eerst het snapt... gelukkig hadden we Isabel mee die ons via paden tussen de blingblingpingtringtringapparaten naar de liften bracht, op naar de verborgen (schat)kamer van toetochoffie. Het liep heel erg Smooth en ik moest niet naar de leuke dames kijken, want daar zorgen mijn dames wel voor. Op de kamer te zijn aangekomen, ineens nok-nok! Ik doe open en ???? ik wilde zeggen; Jerry Hibma wat doe jij hier? Enige wat Jerry zei was, “Thanks for the tip” en “Sign here Please” …de dames keken ook en was het Jerry echt toch?
We waren helemaal gaar en in de war van het gedoetje, gelukkig heb ik daar geen last van lezer, maar jullie kennen mij beter als een pakkie boter toch?

De volgende morgen na alle rituelen de stad gaan bezoeken. Ik kan daar echt een boek over schrijven en het bestaat allemaal uit superlatieven. Dit is niet normaal, zeker als je uit ons nuchtere landje komt, sorry, maar het woord “Jezus” echt gaaf was wat ik kon bedenken. Het ene hotel is nog spectaculairder dan het andere met ieder zijn eigen thema. We hebben niet alle hotels kunnen bezoeken, maar het Venetiëhotel vonden we het meest indrukwekkend en voegen een paar foto’s toe. Het deed een beetje denken aan de film van The Truman Story met Jim Carrey voor de filmkenners onder ons. Werkelijk, binnen met een nepsky en Venetië nagebouwd met waterkanalen en bootjes die de mensen vervoeren en restaurantjes, shops etc.. echt te gek! Dan kom je buiten… Wat een hitte… je moet echt zorgen dat je het volgende thema bezoekt, anders ben je morte!
Het openbaar vervoer is perfect geregeld met aircobussen en monorail, behalve als je met een Offenberg reist. Het vertrouwen van de dames heb ik echt beschadigd, een voorbeeld (van de vele). We komen aan bij een halte, bussie komt en we stappen in. Ik vraag aan YSNS in de bus, waar ik de Tickets kan verkrijgen en hij verwijst mij naar buiten naar een automaat bij de halte, OK! Ik stap uit en om de tickets te kopen, psss, grrrring, weg bus en weg dames…tja daar sta je dan in de 45graden, geen dames en dames geen Tickets hmm… het is allemaal goed gekomen hoor, want de dames hadden al ervaring in SF met de schrijver van dit verhaal en ik mocht blijven.
Indien er iemand naar LV wil, raad ik aan minimaal 4-5 dgn. daar te verblijven om alles te ervaren, werkelijk uniek en dit vind je niet ergens anders op deze aardbol.

We hebben de 29e koers gezet naar De Grand Canyon, het gehucht Tusayan, en verblijven hier drie nachten om het natuurschoon te bewonderen, ook hier superlatieven enhuu wat serieuzer, wordt vervolgd! Wij gaan ff pitten.

  • 31 Juli 2010 - 19:42

    Sonja:

    Hi lieve Henry en Harem,Je verslag brengt me kostant een SMILE ON MY FACE. Nee serieus, ik geniet van ieder verslag. Niet alleen om de humor waarmee je het schrijft, maar ook de hoeveelheid info die je over ons uitstort is geweldig. En het lijkt of ik met jullie mee reis. Dank je wel daar voor lieve Henry.
    Kijk uit naar het volgende verslag, liefs en dikke knuffel voor allemaal.

  • 31 Juli 2010 - 20:48

    Alma Offenberg:

    Hey lieve Henry, Margriet, Sabine en Isabelletje,
    Wat een spannende verhalen. Is Bakersfield echt zo'n louche plaatsje? Wegwezuh....
    Mooie foto's, vooral van het 3-D venetiëhotel! Waren jullie elkaar bijna kwijtgeraakt met die bus! Het hele verhaal hoor ik nog wel. Wat gaat de tijd toch snel. Hier kabbelt het leven voort, terwijl jullie van alles meemaken. Super.
    Ik begrijp dat jullie nu niet meer in Las Vegas zijn?
    En hebben jullie nog iets gewonnen aan de goktafel?
    Dikke pakkerd van Alma en Zjack.

  • 02 Augustus 2010 - 07:24

    Sonja:

    Hi lieverds, even een klein berichtje om jullie te laten weten dat ik aan jullie denk.Maar ik denk dat jullie op het ogenblik nog helemaal overdonderd zijn door de Grand Canyon. Ja liev Henry, je schreef in het begin al dat alles GROOT, GROTER, HET GROOTST is. En het is maar goed dat jullie zo ontzettend veel doen, anders zouden al die X LARGE maaltijden, je een 2de stoel in het vliegtuig kosten.
    Hoe dan ook, heel veel plezier op jullie volgende bestemming, ben benieuwd waar het nieuwe reisverslag vandaan komt.
    Zorg goed voor elkaar lieverds, hele dikke kus voor jullie allen. CINTA KUE.

  • 02 Augustus 2010 - 14:53

    Suzanne:

    Hello, hello!
    Woow, wat een verhaal weer! Prachtig om jullie reis op deze manier mee te kunnen maken. Ik ben heel benieuwd naar alle mooie foto's en vooral naar de andere kant van dat bus-verhaal haha. Geniet overal van en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.
    Liefs, Suzanne

  • 03 Augustus 2010 - 05:54

    Jeannet:

    Hallo allemaal, wat een heerlijke avonturen allemaal, geweldig hoor, heel leuk om alle verslagen te lezen. Hoe bevalt het Amerikaanse leven, met jullie coke's en hamburgers, wel lekker allemaal, nou geniet nog maar van de rest van de vakantie ik zie dat er nog maar een week van over is, heerlijk nog even relaxen bij de pools.
    Groetjes van de Canadeese fans, Jeannet en aanhang.

  • 03 Augustus 2010 - 09:13

    Jos:

    Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken en dan moeten de Canyon's nog komen!! Het is voor mij niet alleen genieten van de foto's maar ook van de droge humor van de schrijvers. Ga het adres van deze pagina ook even aan de buurtjes geven, kunnen zij ook alvast genieten. Tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

wild wild west

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2010

Hollywood

07 Augustus 2010

Los Angelessss!

07 Augustus 2010

Grand Canyon en Route 66

31 Juli 2010

Viva Las Vegas

27 Juli 2010

Yosemite en Sequoia
familie

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 23718

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Canada No kidding tour

01 Augustus 2012 - 30 Augustus 2012

North & South

13 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

wild wild west

Landen bezocht: