Vliegreis en Santa Barbara - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van familie offenberg - WaarBenJij.nu Vliegreis en Santa Barbara - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Vliegreis en Santa Barbara

Door: familieoffenberg

Blijf op de hoogte en volg familie

15 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Pfff… dat was me het reisje wel, ik had alles toch heel goed gepland (dacht ik), echter daar denken andere mensen toch heel anders over. Di. 13 juli jl. s’morgens om 07.00 uur werden we opgehaald door het regio bio-busje en met een noodgang naar Schiphol gebracht, ahah! Dat gaat goed, totdat we op Schiphol met bagage eruit werden gedonderd. Achterin de rij? Maar we hadden ons toch electronisch ingechecked enzo? Jammer dan. Uiteindelijk toch door de douane en de reis en het Shoppen kon beginnen. Na div.betastingen en een Body-Scan mochten we gezamenlijk met een paar honderd andere gelukszoekers de 747-400 in. De trip van een kleine 11.000 km zat er na 11.5 uurtjes op en we zijn prima verzorgd door het KLM Team. Aangekomen op LAX werden we nog verder bekeken als Aliens en voor alle zekerheid werd er door een stormbaanführer een oogscan en vingerafdrukken gemaakt, Yes Sir, No Sir! Wat ik nu hier geleerd heb is om op je strepen te gaan staan, telkens Behind The Line Please!..next, op het vliegveld of bij de autoverhuur, als mondige en assertive NL wordt je aardig op de proef gesteld. Wel zo relaxed, want niemand haalt het in z’n hoofd om voor te kruipen,Yes Sir, No Sir!(dit heb ik tot op heden een aantal malen ten tonele gebracht). We werden met de plaatselijke verhuurbus van Hertz naar het ophaalpunt vd de huurauto gebracht. Na ontvangst von die slussel en Do’s en Don’ts op naar de auto. Tjeetje wat een ding zeg, een spiksplinternieuwe Sjeffie Traverse Luxie die Luxie. Ik ben blij dat ik een doener ben en geen denker, anders hadden we nooit weggekomen met die bak. Alles electronisch, behalve de bestuurder. Blij dat we onze GarminGarmin mee hadden en deze heeft perfect z’n dienst bewezen. Natuurlijk belandden we in LA TrafficJam, zes banen breed de mooiste auto’s richting onze vakantiebestemming met a lot of zon You know. Na 2.5 uurtjes rijden kwamen we aan in ons knusse hotel The Pepper Tree Inn, waar we heerlijk hebben gerelaxed en onze Jetlag hebben weggepoetst. Beetje dubbel, maar morgen op naar een nieuw aventuur, al hadden we nog wel een paar daagjes willen blijven. De dames hebben het heerlijk gehad met zwemmen en het voortreffelijke eten hier. Het blijkt nu dus een fabeltje dat er alleen hamburgers en kip te koop is, wat wel waar is en echt niet normaal, jaja ook voor mijn doen, zijn de porties van wat je bestelt. Een halve portie is nog twee maal teveel, we hebben dus gebruik gemaakt van de hier normaal gevonden DoggieBags. Ook een glaasje Cola is er niet bij, een halve liter is normaal (Isabel glunderen) en heb je het eindelijk op, ja hoor… wordt het voor de zelfde prijs weer bijgevuld, Burpsss… Tot later!

• 25 Juli 2010 - 08:31

Alma Offenberg:

Wat ziet dat vliegtuig er klein uit! Ik vind het zo super dat ik jullie verhalen en foto's kan zien. Heb het mailadres van Sophie, Jerry en Zjack toegevoegd, zodat ze (hoop ik) ook bericht krijgen van jullie avonturen. Dikke, dikke pakkerd van Alma

• 25 Juli 2010 - 10:11

Alma Offenberg:

Nog even een reactie na de vierde keer lezen. Ja, superauto. Moet ook wel want jullie zijn op deze reis afhankelijk van eigen vervoer. Tja, wat een andere wereld, niet. Echt totaal anders dan Europa. Als we het in de toekomst over Amerika hebben, heb je er tenminste een beeld bij. Knap hoor dat je als enige niet electronica overal bent gekomen, zonder je ongans te zoeken. Vereist wel wat moed en een dosis nuchter verstand. Kus