Actie en avontuur! - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu Actie en avontuur! - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Actie en avontuur!

Door: Henry

Blijf op de hoogte en volg familie

16 Juli 2015 | Canada, Mount Robson

16-17 juli 2015
writer Henry
New day and new adventures :-) bijtijds opgestaan en ons houtje touwtje ontbijt genuttigd.. Op naar Blue River.. Daar hebben we een bootsafari geregeld om een glimp op te vangen van een beer. Dit als een onderbreking van onze Trip naar Clearwater... Daar straks meer over. Aangekomen werden we verwelkomd met een Smile en een wachttijd van anderhalf uur.. maar ach.. tijd zat.. bakkie gedaan en ff gefröbeld op een Boathouse. We hadden een gids genaamd Zak.. Fonetisch "Zek"...maar dat dondert niet. Na het aanmeten van een zwemvest en een "plonsshow" werden we in een boot gedirigeerd met offcourse.. The Germans..Na een praatje met Do and Donets begon die Zek flink aan het gas te hangen van die boot.. Best Cool. Met een noodgang over het water scherend.. op naar de onbekende beer...
Uiteindelijk hebben we twee beren gespot met aanvullende info over beren.. Indien gewenst kunt u als lezer na onze vakantie en een redelijke vergoeding als bijvoorbeeld valse aandacht een spannend verhaal horen van een van onze deelgenoten.
Humm.. de tijd begon te tikken.. we wilden graag nog voor donker in onze nieuwe accommodatie de Helmcken Falls Lodge aankomen en genieten van een welverdiend Dinner..
Zoals we regelmatig ervaren.. tijd en afstanden zijn hier toch iets anders dan in NL. Vanaf de hoofdweg was het nog ruim 30 km rijden.. met prachtige boggie boggieweg. Humm.. eenmaal aangekomen en ons te hebben opgefrist op naar het Dinner.. Yoh!

17 juli 2015
writer Henry
Yeah folks.. Today staat er Canoeing and Hiking op het programma. Vroeg uit de veren en op naar de Place To Be ;-) na een slingerende zand-, kuil- en asfaltweg van ruim 40 minuten.. bonky bonky.. waar een filmset uit Nicaragua met achtervolging van drugsbaronnen in het niet valt.. dachten we te zijn aangekomen op The Place To Be... echt niet!
Na enig goede communicatie onderling.. waren we overtuigd "Lost" te zijn :-( Butteu.. We where Saved bij Tio.. Tio was onze gids(dame) voor de dag.. enheu... Tio had al een zo een vermoeden dat de Dutchies Lost waren.. en was ons al aan het zoeken gegaan.. Pff..
We werden nog vergezeld door een Deutsche dame genaamd (ba)Zoecke.. ofzo... Direct aan de slag.. tempo tempo.. Tio bleek een aardige Sturmbahn Fuhrer.. Canadese kanoërs erin en fart Machen.. jawoel!
indeling van de kanoërs.. Henry&Sabine.. de rest laat zich raden..And Bazoecka&Tio..
Tralalala.. het ging gesmeerd.. tjop.. tjop.. links.. rechts.. toppie! Helaas stak er op het meer een flinke wind op.. Sabine brullen dat ik harder moest peddelen en sturen.. echter ik moest erkennen dat ik ouder werd.. maar nog niet opgegeven (een van de spreuken van Arnie.. uit de nieuwe Terminator film.. ;-) We besloten terug te gaan naar een eerder gepasseerd zandstrandje.. zo gezegd.. zo gedaan. Daar werd tot onze verrassing getrakteerd door Tio op een heerlijke lunch.. ze toverde werkelijk zalige dingen uit haar koelbox.. watermeloen, broodjes met sla en blabla.. Humm.. verrassing.. een heerlijke cranberrycake.. yummie!
Na gerelaxt te hebben.. hup.. de bootjes in.. haha.. tja dat gold voor de anderen.. maar niet voor mij en Sabje.. na wat moeilijke capriolen door mij om de kano met Sabine het water in te krijgen.. ging het dramatisch mis.. oeps!.. je raadt het al lezer.. haha.. Sabje uit de boot bijna koppie onder en ik heldhaftig het water uitkomen.. of er niks was gebeurd.. phooo.. Sabine was alvast het enge bos in gegaan.. om zich te beraden.. leek Bor de wolf wel.. herkenbaar voor de wat oudere lezers onder ons. Ik heb onderwijl aan de andere kanoërs proberen uit te leggen dat deze Show was bedoeld.. hoe het niet moest.. Helaas kon ik hen er niet van overtuigen.. en ze Smileden genoegzaam.. grrrr..
Na terugkomst op de missiepost.. hadden we nog Hiken op het programma.. OK.. maar we hebben onze Tio/reislijdster.. met een lange ij.. opgedragen een milde route te nemen.. Sabje had het voor gezien gehouden.. drogen en boekje lezen was haar devies.
Na ontiegelijk te hebben geklommen en prachtige watervallen en vulkaanrestanten te hebben gezien.. zijn we afgedropen naar unsere hotel.. waar we zijn bijgekomen van deze heerlijk zonnige en doedag.. ;-)