Paar dagen Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu Paar dagen Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Paar dagen Jasper

Door: Margriet & Henry

Blijf op de hoogte en volg familie

13 Juli 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

13-15 juli 2015
Writer Margriet
We kwamen al vroeg aan bij onze volgende lodge: Maligne Lake Lodge. We vroegen om een rustige kamer, omdat die er waren en omdat we die nodig hadden en we zouden maar liefst 3 nachten blijven. Een relaxed motelletje was het, met veel nationaliteiten personeel.
Writer Henry
Nah.. Lezer.. Thats it and Thats that.. Margriet is kort en duidelijk en lief.. Maar als lezer wil je meer..veel..meer! We konden niet meteen de kamer in.. niet dat deze op slot zat.. maar omdat deze nog niet schoongemaakt was ;-) We zijn toen doorgestoten bij de naastgelegen coffeeshop.. waar je wel gewoon koffie kan krijgen, dat is in NL niet altijd het geval. Heerlijk in het zonnetje onze snode plannen beraamd.. Ik ken ze. Daarna naar het centrum van Japser (klinkt lekker).. getogen om ons te oriënteren..
Writer Margriet
Jasper heeft een groot heritage treinstation waar megalange goederentreinen met zeecontainers passeren. Mooie aluminium passagierstreinen gezien met panoramadak. Veel souvenirshops met wat alternatieve, relaxte spulletjes gezien en bezocht. Niet kitscherig, maar nature based. Die Canadezen hier moeten ook inkomsten hebben.
Writer Henry
Teruggekomen in het hotel is Isabel als een gek tekeer gegaan in vetnescentrum.. Holle als een dolle.. ff de frustraties over haar ouders eruit gooien.. We zijn daarna met z'n allen vroeg gaan slapen omdat al bijtijds de eerste excursie op het programma stond... namelijk The Sky Tram. Met een gondel 1 km. omhoog naar een hoogte van ca 2500 mtr. Isabel was een beetje irritant.. Ze wilde steeds als eerste..(gedreven persoonlijkheid sjal maar sjegge). Advies.. Kijk naar de bijbehorende foto's.. scheelt een hoop leeswerk.
Na deze zeer indrukwekkende excursie op naar Subway.. Yummie.. We hebben toen Sabine bij het hotel achtergelaten.. (nee. niet zielig.. rust) en hebben met z'n drietjes een super mooie autorit gemaakt naar The Athabasca Falls.. Wat je steeds meemaakt.. dat er toch een bevolkingsgroep op deze aardkloot is die het door heeft dat er teveel van hun soort bestaat. Nu moet ik zeggen dat alle waarschuwingsborden niet in het Chinees staan.. maar men vindt het een uitdaging om als eerste een ravijn of waterval in te donderen.. Hoezo hekken.. borden met waarschuwingen.. Als de foto maar op het Tablet komt.
Eenmaal terug in Japser.. mijn allerliefste oudste dochter opgehaald en naar de... nou nou de nouwnouw.. De Chinees.. Haha.. Yummie..
Volgende ochtend.. voor mij vandaag dus.. voor u als lezer geen idee.. Hebben we een offday ingelast.. zalig.. goed gepland (uiteraard).. er was veel regen en onweer.. Als afsluiting zijn we avonds naar de bios gegaan.. De nieuwe Terminator.. met Arnie.. I'll be back! ;-)
Writer Margriet
Vandaag was ook de wasdag: 3 wassen gedraaid in de Amerikaanse bovenlader, laten drogen op het balkon en gevouwen en gestreken weer in de tas gedaan. Tussendoor boekie gelezen en Suits gekeken op Netflix. Lekker relaxed vakantiegevoel.

• 22 Juli 2015 - 22:08

Tim:

Mooi dat Jasper. Op avontuur in de frisse berglucht. Genieten van de rust en de ruimte en af en toe je druk maken over wat je zal gaan eten. Nog veel leuke verrassingen toegewensd op jullie ontdekkingsreis................

In Heemskerk gaat alles naar wens, het weer is okee en Theo vertelt ons dagelijks al mauwend waar het lekkere eten te vinden is. Hij is een echte jager; gisteren had hij vogelveren aan zijn vacht hangen.

Hartelijke groeten van,
    Judith, Tim en Theo