Op weg naar Vancouver Island - Reisverslag uit Whistler, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu Op weg naar Vancouver Island - Reisverslag uit Whistler, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Op weg naar Vancouver Island

Door: Henry & Margriet

Blijf op de hoogte en volg familie

21 Juli 2015 | Canada, Whistler

21-22 juli 2015
Writer Henry
Vroeg op.. vandaag een langere rit voor de boeg, richting Whistler.. een kleine 500km. Na een goed advies van Wayne en na flink wat gepolder met de routes, toch de langere route via Vancouver genomen, ik zal er niet over uitweiden, ik denk dat de lezer dit zelf maar eens moet gaan doen.. dan weet je ook wat de omgeving en afstanden je biedt.. ofwel zelf ervaren.
De kustweg vanaf Vancouver is prachtig, maar lang naar Whistler. Eenmaal daar gearriveerd ons genesteld in de kamer, waarna M. en Isabel een fiets vanuit het hotel de omgeving zijn gaan verkennen.
We wilden zo snel als mogelijk onze honger stillen.. Nu blijkt dat in het centrum een Hollandse pub/bistro zit.. yummie! We zien visioenen van eten en een tapbiertje. Affijn.. we gaan zitten en kijken het menu.. komt er een oberres ons vertellen dat het niet kan.. huuu?? Nu blijkt dat het na zevenen een pub is en in Kaneedaa mag je daar niet zijn onder de 19 jaar... ook niet om te nassen.. We zijn uiteindelijk in een prima Trendy eetschuur terecht gekomen en hebben ons buikje volgegeten. Na het eten een rondje gemaakt overthere.. We vinden dat Whistler een hoog "kakgehalte" heeft, maar ook dat het in de winter waarschijnlijk gezelliger is en meer heeft te bieden voor vooral de hete aardappels in de strotjes.

22 juli 2015
Writer Henry
De volgende ochtend zijn we weer teruggereden richting de ferry naar Vancouver Island.. dit vraagt een hoop geduld.. het is erg druk en je dient op tijd te zijn voor de overtocht. Eenmaal op de ferry is het vergelijk met de ferry naar Texel frappant.. alleen duurt deze overtocht ruim twee uur.. wat geen straf was met een heerlijk zonnetje en zicht op de eilandjes in het voorbij gaan..
Ons volgend onderkomen is in het stadje Parksville.. Daar hebben we heerlijk rondgewandeld.. De mensen zijn zo aardig en open, regelmatig vraagt men naar onze herkomst en of we het naar onze zin hebben, niet gemaakte interesse dus. Vermeldenswaardig is het ijs en de Milkshakes van Dairy Queen. Hier is al wat over geschreven door een van mijn dochters... yummie ;-)

Writer Margriet
Hotel Travelodge helemaal mijn hotel: niet te luxe, beetje stoffig, grote kamers, ruime bedden, meer motelachtig, en breakfast complimentary (als je op tijd bent tenminste...). Wasje gedaan, aan allerlei aan elkaar geknoopte banden en veters midden in de kamer gehangen... Buurt verkend: Parksville is een pensionersplaatsje met heel wat wijken in aanbouw, een soort SIMS in het echt. wat foto's gemaakt als voorbeeld voor een nieuw eigen optrekje in NL... de herten lopen trouwens gewoon door je tuin. Aan de boulevard een mooi groot rond spiritual doolhof, geschilderd op straat, belopen, zie foto. Idee gaat mee in da koffer. Avondeten was ook toppy: buffet bij de chinees, lekker veel groenten, witte plakrijst, deep fried prawns voor Bellie onze garnaleneter. Onderwijl kennis gemaakt met 2 Canadezen, een man van 85 (zag eruit als 75) met zijn a.s. kleinzoon. Niet oppervlakkig, hij was ook een pensioner, naar dit eiland verhuisd vanuit elders in Canada. Op het strand ontmoetten we ook een pensioner die vanuit Saskatchewan was gekomen om dichter bij zijn kinderen in Vancouver te zijn. Hij vertelde dat hier langs het strand cougars voorkomen, die worden afgeschoten als ze zich in de woonwijken laten zien. Te gevaarlijk. Beren worden trouwens ook afgemaakt als garbage can eaters zijn. Evt cubs (jongen) gaan dan in een opvanghuis.