Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Kelowna

Door: Sabine & Henry

Blijf op de hoogte en volg familie

18 Juli 2015 | Canada, Kelowna

18-20 juli 2015
writer Henry
Humm.. vandaag een eindje rijden.. van Clearwater naar Kelowna.. een kleine 400km.. waar ons een warm welkom wordt geboden door ons hotel.. mr. Sandman (het liedje kennen jullie wel) en onze allerliefste tante.. vriendin met de naam Jeannette.. met husband.. Wayne.
De wegen zijn super en aangelegd door een prachtige natuur.. soms drie banen dik.. ik vraag mij af voor wie? Ik heb steeds het idee dat ze het speciaal voor ons hebben gedaan.. aantal medeweggebruikers is laag. Ik merk dat er bij elke 100 km nadering Kelowna de buitentemperatuur met 5gr. oploopt... nah.. dat klopte aardig, bij aankomst bij mr. Sandman-hotel was het maar liefst 34gr. ff wennen dan maar. Zoals we inmiddels gewend zijn "kebing keboem" koffers durrinendurruit.. opknappen en op naar de volgende bestemming.. Campground Holiday.
Adres was summier maar vol met optische aanwijzingen in opdracht gegeven door De Jeannette..
Het is vlakbij hoor! humph.. het was ook inderdaad voor Canadese begrippen dichtbij.. 15km..
Het was een warm welkom.. meteen werden we getrakteerd op lekker eten.. ons ontbrak het nergens aan.. behalve.. verkoeling.. niet zeuren.. zal het ook niet doen.

Writer Sabine
Het eten werd niet alleen door Jeannette bereid, maar ook door Bill en Colleen. bevriend echtpaar van Jeannette en Wayne. Na het eten gingen we met z'n allen de Camping verkennen. Op deze camping staan enorme RV's. niet te vergelijken met onze mini-sleepcaravans.. Zelfs bussen als huis. Jeannette noemt dit Fulltimers. Dit zijn mensen die hun baan hebben opgezegd en hier in de zomer staan. In de winter, wanneer het vrij koud is, reizen ze naar de US waar het warmer is. Ik heb die avond erg gelachen met Colleen en Bellie, we hadden het over Nederlands en Canadees eten. Pindakaas uit Nederland kende ze niet, dus er zat een smaaktest te wachten, want Jeanette had van ons 3 potten gekregen. Ook hagelslag kende ze niet. Ze vond het maar een raar woord. Colleen: HAGGELSLAGGG?? why do you give that name to something super delicious??
Ook smoors kwamen aan het woord. She was shocked, we never ate them. wie het niet kent, een koekje met chocolade en warme marshmellow. We zijn die avond rond 10 uur weer naar het hotel gegaan, moe van de reis.. slaaplekker.

19 juli 2015
writer Henry
De volgende dag met de familie Kraan en vrienden Bill en Colleen naar een meer gegaan met een strandje.. Daar lekker gezwommen en verwend met alles en nog wat op culinair gebied voor de innerlijke mens door De Jeannette.. Dikke pluim!! 's Middags gedoucht terug in ons hotellos.

Writer Sabine
Op naar Jeannete die heerlijke zalm met maplesyrup had klaargemaakt. Ook Brandon was van de partij, zoon van Jeanette die werkt in Kelowna. Als toetje op het programma stond Dairy Queen. oftewel DQ. Heerlijke softijsjes met alles erdoor wat je maar wilde. Eigenlijk macflurrys, maar dan kon je nog kiezen wat voor een maat... als je je maag wilde laten leegpompen kon je de Large kiezen.... Met onweer in aantocht zijn we naar het hotel gegaan.

20 juli 2015
Writer Henry
Half zeven.. takkevroeg.. ik denk.. kebing keboem??? wie is met die koffers in weer? Het was dit keer mijn allerliefste jongste dochter Isabel.. Het moet vandaag gebeuren! Wat dan op mijn vraag en mijn haar gevormd als kuifje.. Ik moet trainen en minstens de 6.4 km op de loopband aan gort rennen.. was Isabel haar antwoord.. nah.. veel plezier schat.. en ik draaide mij nog ff lekker om.. in een ruim bed waar 's nachts Isabel de lakens uitdeelt.. We zijn na onze dagelijks ritueeltjes weer richting de Kraans gegaan. Ditmaal gingen we het wijngebied in om het landschap te verkennen en speciaal voor de dames een tweetal wijnproeverijen bezocht. M. en ik zijn met z'n tweeën nog verder de omgeving afgegaan om de sfeer van de streek te voelen en te zien. theehuisje, pootje baden in Okanagan meer.
Mijn lieftallige dochters wilden met De Jeannette mee.. jaja.. Orchard park in geweest om even te winkelen en megawinkel Save On Foods;-)
Eenmaal ons weer gegroepeerd te hebben.. lekker gezwommen in het zwembad en in afwachting van onze maagvulling waar de gekochte wijntjes van de middag goed van pas zijn gekomen.
Helaas hebben we 's avonds afscheid moeten nemen van onze vrienden.. onze (Dodge) Journey had een nieuwe route in gedachte voor de volgende dag... Whistler.. daar straks meer over.. Truste...