Dagje Lakes - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu Dagje Lakes - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Dagje Lakes

Door: Henry

Blijf op de hoogte en volg familie

11 Juli 2015 | Canada, Lake Louise

11 juli 2015
Writer Henry
De volgende ochtend waren Isabel en Grietje vroeg uit de veren om te joggen. Na een heerlijk ontbijt hebben we richting gezet naar nog twee meren.. Moraine Lake en Emerald Lake.. Het is een totaalplaatje.. Lucht.. Kleuren van de meren met wisselende prachtige achtergronden van de Rocky's. Margriet had gelezen dat het heerlijk en in stijl dineren is in het Fairmont Chateau hotel Lake Louise.. daar woonden we op loopafstand vandaan. Specialiteit is.. Kaasfondue, met uitzicht over the Lake.. Wij op tijd gereserveerd.. dat was maar goed ook.. we waren opgedoft.. het is namelijk een Standing Hotel.. met een hoog "Von Trapp" gehalte. We werden dan ook zeer keurig bediend.. Tja.. dan ook niet zeuren als je moet afrekenen.. maar het eten was het dubbel en dwars waard.. Hmm.. met bolle buikjes daarna ons mandje opgezocht.. Met "weer" als toegift..onweer en regen..

NB. Er moet mij toch wat van het hart.. het is toch een behoorlijk stukje commercie.. goed in elkaar gezet.. toeristen van al over the World.. waaronder wij die de Lakes bezoeken.. vooral de groene en blauwe kleuren van het water met een hoog contrast..echt prachtig.. Maarrrr... Ik ben van nature argwanend.. Volgens mij zitten er mannetjes van de firma Brewster kleurstoffen toe te voegen aan het smeltwater.. Hey Jack! Zijn ze al weg (die toeristen)? ;-)

• 14 Juli 2015 - 12:09

Alma:

Heel mooi om te zien en aan jullie kleding te zien niet koud, ondanks al het ijs in de buurt. Heb je ook een grote dam gezien of niet?
    Ben wel benieuwd of het kaasfondue is geworden.
    Henry, ik neem ook niet alles voetstoots aan wat mijn ogen zien. Als het helemaal bewolkt is en de meren zijn nog steeds zo blauw en groen........tja, dan denk ik toch ook meteen aan de firma Brewster.
    Liefs van Alma