Victoria, de hoofdstad van British Columbia - Reisverslag uit Victoria, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu Victoria, de hoofdstad van British Columbia - Reisverslag uit Victoria, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu

Victoria, de hoofdstad van British Columbia

Door: Henry & Margriet

Blijf op de hoogte en volg familie

26 Juli 2015 | Canada, Victoria

26 juli 2015
Writer Henry
Helaas moesten we te snel uit ons droomappartement.. maar.. Victoria, hoofdstad van BC staat op ons programma... ik zal de reis terug uwe lezer besparen.. omdat deze in voorgaand verhaal al de heenreis is omschreven.. ik had mij nu alleen voorgenomen als een Verstappen te rijden.. wat resulteerde in een misselijk geworden M. De reis nam naar Victoria ruim 5 uurtjes in beslag.. tja.. reizen gaat nu eenmaal niet vanzelf.. voordeel wel is dat je wordt getrakteerd op mooie vergezichten. Gelukkig verliep het grootste deel voorspoedig en kwamen we weer heelhuids aan in Victoria. Het Hotel Zed genaamd was trendy en gezellig.. opnieuw twee aparte kamers.. dat vinden de meiden wel Cool..

Writer Margriet
Hotel Zed was een motel in jaren 60-stijl, wij hadden een feloranje deur en de meiden een felroze. Binnen lag veelkleurig tapijt, waren oranje glazen lampen, wekker met ouderwetse bellen, telefoon met kiesschijf waarvan een van ons te jong was om te weten hoe deze te gebruiken. Badkamer met rvs dispensers. Mooie ronde draaifeauteuil en megazwaar metalen bureau met. daarop een moderne T.V! Helaas/gelukkig weer niet gebruikt. In de lounge van het hotel allemaal meubeltjes uit die tijd, grammofoons, radio's, felle kussens en Underwood typemachines. Zed onderhoudt een shuttleservice naar het centrum met een paar kleurrijk geschilderde retro VW-busjes. But wij zijn direct na aankomst met de Dodge gegaan. Geparkeerd bij China Town en via de oude alleys naar de haven gewandeld. Een prachtig uitzicht zeg! De haven heeft als enige in .... een officieel watervliegveld met echte pieren. Af en aan gaan de vliegtuigjes die in dat weekend voor slechts 60 dollar naar Vancouver vlogen. Het was net een filmsite.
Hapje gegeten bij de een kleurrijk restaurantje met prima food. Ieder wat anders. Sabine en ik hadden root beer, alcoholvrij bier op basis van rietsuiker met diverse kruiden zoals anijs. wij vonden het heerlijk, maar Henry en Isabel, zacht uitgedrukt, totaal niet. Daarna nog verder gewandeld en de wat tegenvallende zonsondergang aan de oostkant van Victoria gezien. Om daar te komen, reden we door prachtige wijken heen met Victoriaanse huizen en mooie grote bomen. We kregen weer een deja-vu van een andere stad, dit keer Savannah in de VS. Na hoop oohs en aahs door het donker weer terug naar het hotel, waar we niet alleen twee tweepersoonskamers hadden, maar ook per kamer 2 queensize bedden. Dus heerlijk ruim geslapen.