The Glacier Adventure - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu The Glacier Adventure - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van familie offenberg - WaarBenJij.nu

The Glacier Adventure

Door: Henry/Sabine

Blijf op de hoogte en volg familie

12 Juli 2015 | Canada, Lake Louise

12 juli 2015
Writer Henry
The Glacier Adventure.. dat staat vandaag op het programma. Grietje vond het tijd om met de All Drive Dodge te gaan sturen.. Altijd leuk met zo een grote bak rijden.. dat betekende voor mij.. nergens meer mee bemoeien.. en je laten leiden.. zeer relaxed :-)

Writer Sabine
Om bij de Athabasca Glacier te komen moesten we via de Icefields parkway rijden. Geen straf.. Prachtige vergezichten over bergen en dalen, met onderweg ook nog blauwe gletsjers en meren. Toen we aankwamen bij de gletsjer stond een hele lange rij voor de kaartjesverkoop. Gelukkig hadden wij al vouchers. Na een uur wachten konden we dan richting de bus, waar een jonge jongen pas een maand zijn busrijbewijs had.. Met een ritje van 4 minuten bracht hij ons naar de enorme voertuigen die ons de gletsjer zouden opbrengen. En weer een jonge jongen ging de wagen besturen.. Als dat maar goed gaat dacht ik toen hij vertelde dat we 18 graden naar beneden gingen. Leek net een achtbaan alleen dan heel langzaam. Het was enorm koud toen we uit de tractor stapten, maar het ijs smolt, dus een leeg flesje gevuld met smeltwater! Na ruim 20 minuten met natte voeten het voertuig weer in. Nu dus 18 graden naar boven toe... Gelukkig ging alles goed. In de bus terug werd een leuk verhaal verteld over beren. De zwarte beer en de grizzly beer kun je niet onderscheiden door middel van kleur. Zwarte beren hebben lange oren en een lange snuit. Grizzly beren daarentegen teddybeer oortjes en een kort snuitje, heel schattig zou je denken. Maar toch wil je liever een zwarte beer tegenkomen, want grizzlyberen bijten je gewoon dood. Als je deze toch tegenkomt, op je buik liggen, handen in je nek en benen gespreid. En hopen dat hij alleen komt ruiken... We zijn er nog geen tegengekomen. Hopelijk binnenkort alleen op afstand.
Na een klein uurtje rijden kwamen we aan bij Sunwapta Falls Lodge. Waar we heerlijk hebben gegeten. Toch even bij de watervallen gekeken, maar snel terug omdat de muggen ons als voer zagen. Op tv de Calgary Stampede gekeken en lekker gaan slapen.

• 14 Juli 2015 - 12:32

Alma:

Wow, wat een indrukken allemaal. Moest je niet even slikken voordat jullie in de voertuigen stapten?
    Jonge chauffeur; net een maand zijn busrijbewijs, 18 graden naar boven en naar beneden?!
    Enfin, uit het verslag blijkt dat jullie het allemaal konden navertellen.
    Toevallig zag ik pas een filmpje op youtube, over zwarte beren die toeristen aan het klieren waren. Ze maakten er gewoon een spelletje van om de toeristen op te jagen.
    Maar liever zwarte beren die pesten of muggen die je opvreten, dan een Grizzly. Stel hij ruikt aan je en denkt dan: 'Ja, dit ruikt lekker.....even proeven kan geen kwaad.'
    Lijkt me wel mooi om te zien; op afstand dan wel. Liefst met een verrekijker.
    Goede reis morgen; ik ben benieuwd naar de verdere avonturen.
    Kus van je tante,
    Alma